«کارآگاهان وفاداری» یار خیانت‌کار را رسوا می‌کنند

آزمون وفاداری ممکن است چند روز طول بکشد و در برخی موارد حتی به قرارهای حضوری بینجامد

تصویر تزئینی از یک زوج/ CANVA

خیانت یکی از آسیب‌زننده‌ترین اتفاقاتی است که در یک رابطه می‌افتد و ممکن است قلب فرد را بشکند و روابط انسانی او با اجتماع را برای همیشه تغییر دهد. به گزارش اسکای نیوز، ساوانا هریسون ۲۷ ساله، که خودش قربانی خیانت شده، تصمیم گرفته است برای کمک به دیگران  از تجربیات تلخش استفاده کند. او حالا یکی از کارآگاهان وفاداری در شرکتی به نام «لازو» (Lazo) است که وظیفه‌اش «آزمایش وفاداری» در افرادی است که به خیانت در رابطه متهم‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شرکت «ابزاری برای شناسایی افراد ناسالم و قطع ارتباط با یار سمی» معرفی شده است و هدفش کمک به افرادی است که در رابطه‌شان احساس ناامنی می‌کنند. در این مسیر، ساوانا با تکیه بر راهنمایی‌های مشتریان، ماموریت‌هایش را آغاز می‌کند؛ معمولا پیام‌های ساده‌ای به دوست‌پسرهای مشکوک ارسال می‌کند تا واکنش آن‌ها را ارزیابی کند. او اطلاعات و تصاویر حاصل از مکالمات را با مشتریان خود به اشتراک می‌گذارد تا آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌هایشان یاری دهد.

روند کار: از پیام‌دادن تا قرارهای خیالی

آزمون وفاداری ممکن است چند روز طول بکشد و در برخی موارد حتی به قرارهای حضوری بینجامد، گرچه ساوانا معمولا در این قرارها حضور پیدا نمی‌کند و گاهی این وظیفه به خود مشتری محول می‌شود تا حقیقت را از نزدیک ببیند.

آیا آزمون وفاداری راه درستی برای حل مشکلات رابطه است؟

به گفته کارشناسان، این روش همیشه بهترین راه برای بازسازی اعتماد در روابط نیست. ماریان اوکانر، مشاور و روان‌درمانگر جنسی، معتقد است که بهتر است درمورد ناامنی‌ها و احساساتمان صحبت کنیم. او می‌گوید: «بهتر است با گفت‌وگو شروع کنیم و بپرسیم: مشکل کجاست؟ چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است؟ این مهم است، نه اینکه بخواهیم مچ کسی را بگیریم.»

ساوانا بابت انجام این کار دستمزد می‌گیرد، ولی تاکید می‌کند که انگیزه اصلی‌اش کمک به دیگر دختران است. او می‌گوید: «من به پول اهمیتی نمی‌دهم، برای من مهم این است که دیگر دخترها از تجربه تلخی که من از سر گذراندم در امان باشند.»

شرکت لازو در حال حاضر تنها یک کارآگاه تمام‌وقت دارد، اما نزدیک به ۴۰۰ کارآگاه پاره‌وقت در سراسر جهان مانند ساوانا مشغول کارند و ماهانه سه تا چهار هزار دلار درآمد دارند. هر آزمون وفاداری معمولا ۵۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه دارد و بسته به پیچیدگی ماجرا ممکن است قیمت‌ها افزایش یابد.

آزمایش وفاداری شاید به نظر راهی سریع برای به دست آوردن حقیقت باشد، اما پیامدهای احساسی و روانی آن را نمی‌توان نادیده گرفت. شاید همان‌طور که ماریان اوکانر می‌گوید، زمان آن رسیده که به جای بازی «مچ‌گیری»، برای ایجاد اعتماد به دنبال راه‌های سالم باشیم.

بیشتر از زندگی